История на тоалетната хартия или вълшебното ролo.
Задавали ли сте си въпроса, какво са използвали хората, преди тоалетната хартия да бъде открита? Отговорът е прост – всичко, което е вършело работа – листа, трева, козина, вестници, списания и др. Първите документирани данни за „тоалетна хартия” датират от 14-ти век на територията на Китай – Имперското бюро за доставки започнало да произвежда 720 000 листа с размер 3 на 7.5 см годишно, които удовлетворявали потреблението на китайските императори.
През 1857 г. нюйоркчанинът Джоузеф Гайети започва производството на първите пакетирани листчета хартия, наречени от него „терапевтична”, в опаковки от 500 бр.
1. Революционната идея на Скот Пейпър Къмпани.
В края на 19-ти век желанието на обществото за по-добра хигиена инициирало идеята на Скот Пейпър Къмпани, която навеки променила начина на използването на тоалетна хартия. Започнало производството на ролата през 1890. Но в тази викторианска епоха пазарът бил ограничен, защото потребителите не говорели за продукта, търговците не го предлагали и пресата не го рекламирала.
2. Иновативна стратегия.
Изправени пред тази „пазарна съпротива”, Ървин и Кларънс Скот развиват една интересна стратегия. За да събудят интереса на търговците, те продават тоалетната хартия, променяйки размера и формата на опаковката, теглото, името и дизайна на хартията според отделните изисквания на клиента. Стратегията проработва. Започва да се произвежда хартия за повече от 2000 клиента. Единственият недостатък тук е, че името Скот не е срещнало търговско или обществено признание за своето откритие. През 1902 г. Скот закупува правата на търговската марка Уолдорф, известна на пазара и това става първият му официален продукт в тази област. През 1995 г. компанията става собственост на Kimberly Clark.
История на дамските превръзки или победата на г-жа Нежност.
С избухването на Първата световна война в Европа, което провокира недостига на памук, хората от Kimberly Clark осъзнават, че целулозният памук (Cellucotton), открит от техните учени, може да замести оригинала в много случаи. Главният учен на име Ернст Малер, заминава за Вашингтон, за да убеди главнокомандващият военен лекар в полезността на Cellucotton за хирургическо третиране на ранените във войната.
1. Медицинските сестри откриват ново приложние на превръзките.
Малер успява в своята презентация и фирмата получава поръчки за нуждите на правителството и на Червения кръст. Сестрите от доброволната организация започват да прилагат новия материал и по време на менструалния си цикъл (преди този период те са използвали парче плат, което перяли). В края на войната поръчките към Kimberly Clark спаднали, тъй като основният им потребител вече не се нуждаел от продукта. Но знаейки за другото приложение на превръзките, екипът от мениджъри и учени решил да развие един друг продукт за употреба в световен мащаб.
2. Ново деликатно решение за дамите.
След две години интензивни проучвания, експерименти и пазарно тестване, екипът на Kimberly Clark създал превръзка, направена от целулозен памук и фина марля и през октомври 1920 г. „Котекс” се появява официално. Тези първи дамски превръзки били доста по-обемни от сегашните, но се представяли отлично. След известно време на колебания и съмнения, обществото в лицето на американски журналистки се осмелило да рекламира продукта чрез рекламната брошура „В гардероба на Нейно Величество Нежност”, в която се описвали качествата и историята на „Котекс”. Но въпреки рекламата все още доста магазини се опълчват на революционната стока. Продажбите били незадоволителни и фирмата се изправя пред дилемата да спре производството й или да инвестира на сляпо. Но в крайна сметка е решено да се поеме риск. Марката „Котекс” става една от най-популярните и успешни стоки в историята на американските производители. Чрез масови образователни усилия и иновативни рекламни кампании Kimberly Clark разбива предубежденията и стререотипите на консервативното общество по отношение на менструацията. Днес фирмата продължава да развива и усъвършенства работата си, подвластна на прогресивни технологии и ефективни медицински решения, които улесняват живота на съвременните жени.
История на бебешките пелени или бунтът на неразбраните.
Необходимостта от бебешки пеленки датира от най-ранната история на човечеството. През различните епохи хората са създавали свои варианти на пелените, използвайки листа на растението отровна млечка, животински кожи, сплъстена трева и мъх. Според тогавашните разбирания в някои култури, древните „памперси” били сменяни едва на три или четири дни. В по-студените райони използвали еквивалент на топли одеалца, а в тропическите зони пелените били рядкост, защото бебетата прекарвали повечето време навън. В средата на 19-ти век с появата на евтиния памук се появили платнените пелени с квадратна форма. Въпреки вариациите в сгъването на пеленките, все още между пластовете се използвали мъх и др. материали.
1. Появата на пелените за еднократна употреба.
Прототипът на съвременните еднократни пелени бил развит в периода 1930 – 1950 г., бележейки висок прогрес след Втората световна война. Технологиите за производство на силно хигроскопични материали провокирали създаването на един нов продукт, който бил предложен в аптеки, болници, къщи за медицински доставки и магазини. Но този продукт имал доста висока стойност в сравнение с памучните пеленки.
2. Kimberly-Clark внедрява иновативни решения.
Фирмата разработва еднократните пелени с години, преди да представи марката „Kimbies” 1968 г. Тази марка обединява няколко ключови иновации, които прокарват производствени стандарти, вкл.триъгълната форма на пелените, която притежава прилепнал към тялото контур; нов хигроскопичен материал под формата на пухкава пулпа; лепливи лентички отстрани и др. Въпреки това марката не била усъвършенствана и много клиенти се оплаквали, че когато детето им играе, памперсът пропускал.
През 1977 г. фирмата развива пелена с нова форма – правоъгълна. Марката е наречена Kleenex Super Dry. Една година по-късно на пазара се появяват Kleenex Huggies, пелените с форма на пясъчен часовник, които обвивали плътно крачетата с ластик. През 1982 г. марката се разпространила в цяла Северна Америка.
3. Всичко в името на бебето.
През годините Huggies претърпели редица подобрения, вкл.борба с обривите и повишено удобство за бебетата, което помагало на марката да бъде N 1 на американския пазар. Нейни вариации са Huggies Supreme Natural Fit, Supreme Gentle Care, Huggies Babies Shaped Fit, Huggies Overnites, Cuddleweave. В допълнение на удобствата, пелените предлагат и специален отвор за новородени бебета, който осигурява комфорт за нежната зона на пъпчето.
Екология.
След апели на Грийнпийс, твърдейки, че Kimberly Clark е най-големият унищожител на северните вековни гори на Канада, използвайки пулпата на дървесината за производство на кърпички, фирмата прокарва нова политика за опазване на околната среда. Консумацията на Kimberly Clark възлиза на повече от 3 млн.тона годишно.
Вместо в конфликт, двете организации започват да работят в екип, за да запазят целостта на засегнатите гори и да ръководят съвременни проекти за залесяване и рециклиране на хартия.
Целта на тази политика е също така Kimberly Clark да доставя суровината си от 100% сертифицирани доставчици и в края на 2010 г. компанията постига 98% от целите си.